Sunday, September 20, 2009

diena nr.15, 16.&17. (laisku laiskais vīkends)

bonjour, bonjour, bonjour!
par piektdienu/dienu nr.15. diena sākās izcili, pirmā stunda t.p.e. (travaux perso encad), kas ir stunda, kur mēs gatavojam savus franču z.p.d. jā, man arī tas ir jādara. es varu iedomāties, cik forši būs pavasarī, kad man būs jāprezentē savs z.p.d.
es esmu grupā ar vēl trim meitenēm no manas klases. un mūsu tēma ir sievietes lomas attīstība laika gaitā dažādās pasaules vietās, es esmu atbildīga par sievietes lomas attīstību latvijā no 1850.g līdz mūsdienām.
tad pēc tam sekoja parastās stundas.
vakarā atbrauca abi mani viesbrāļi no kannām.

sestdienas rītā/dienas nr.16. rītā mēs visi paēdām brokastis un tad benoit mani aicināja līdzi uz vietējo tirdziņu. mēs aizbraucām ar riteņiem, paņemot līdzi lielo kalnos kāpšanas somu pirkumiem un zenitu bildēšanai.
tirdziņš bija tieši tāds, kādu var iedomāties mazas franču pilsētiņas zemnieku tirdziņu. place de l'univeriste bija pilna ar maziem stendiņiem, kur vietējie zemnieki pārdeva pašu audzētos/gatavotos produktus, sākot no plūmēm un medus beidzot ar kazas sieru un pašbrūvētu alu. tirgus bija pilns ar cilvēkiem un aiz visiem stendiem, priekšā saulei sēdēja lielā valence romāniskajā stilā celtā katedrāle. augļu-dārzeņu pārdevējs mums piemeta pa brīvu pētersīļus un paša spiesto ābolu sulu, jo mēs nopirkām tik daudz dārzeņu un augļu, ka piepildījām gandrīz vai visu somu!

tad atbraucām atpakaļ, paēdām pusdienas un visi mājas vīrieši aizbrauca uz futbola spēli st.etienne, vakarā palika lyon pie viesutēva draudzenes, veronikas. mēs ar marie ar riteņiem aizbraucām uz lielu šopinga centru mazliet ārpus valence, kur satikām viņas labāko draudzeni ophélie. man vajadzēja nopirkt kaut ko ar garākām rokām, jo no latvijas neko daudz tādu nepaņēmu līdzi, bet bija tik karsts, ka tam vispār nevarēju sakoncentrēties. beigās gan vienu jaciņu dabūju.
tieši, kad bijām beigušas, sākās milzīgs lietus un vējš. mazliet pagaidījām, bet daudz nenorimās un galīgi izmirkām, braucot mājās.

iebraucām arī tabakas veikalā un es sev nopirku cigaretes, ko pīpēja visi franču eksistenciālisti 20gs sākumā, gauloises. labas ir, labas.
vakarā ar marie ilgi sēdējām, skatījāmies gossip girl un laiskojāmies. sākotnējais plāns bija iet ārā un izklaidēties, bet tā nosalām, pārdomājām. ietuntulējos (ak, šis vārds!) savās sporta biksēs un vienīgajā sausajā garu roku krekliņā uz dīvāna.

šodien/dienā nr.17 no rīta aizgājām uz šejienes forum cinemas- k/t "pathé", jo svētdienu rītos biļetes ir lētākas. aizgājām uz julie&julia. forši, ka filma bija dublēta un es sapratu kādu 1/10. es gan biju priecīga, jo sapratu daudz vairāk nekā būtu pirms nedēļas, bet tik un tā. labi, ka es biju lasījusi grāmatu un vairāk vai mazāk zināju, kas notiks.
atlikušo dienu mani mocīja neizsakāmas sāpes galvas labajā pusē, tā kā sāka jau redze migloties, bet pēc dažādu zāļu ieņemšanas ir vairāk vai mazāk pārgājis.
apsveicu zani viņas dzimšanas dienā šodien!
biz, biz, mes cheries!

2 comments:

  1. ā, atceros to grāmatu, julie&julia. viņu bija sarakstījis kas līdzīgs. :D

    ReplyDelete