Thursday, September 10, 2009

diena nr.7.


mīļie draugi, te jums būs bildīte par ko pasmieties. šī bilde būs uz visiem maniem franču dokumentiem un bibiliotēku kartēm. sjūpēer, kā franči teiktu!

šī diena bija drausmīgi nogurdinoša. karstums. franču valoda. karstums. netīrība. saule. nogurums.

pirmā stunda: histoire- géographie. mums ir TĪK foršs skolotājs M. Darnaud. viņš ir kā "tas foršais skolotājs", ko redzi filmās. uz skolu nāk džinsās un baltā, platā kreklā, vecumā ap 35-40. ar stilīgām brillītēm, daudz smaida un žestikulē. lai gan nesaprotu lielu daļu no tā, ko viņš stāsta, es tik un tā zinu, ka viņš ir super-skolotājs.

otrā stunda: anglais. viens čalis no manas klases teica, ka es "kick ass" šodien angļu valodā. nu, jā, bet, mīlīti, ja tev liekas, ka tu slikti runā angliski, tu neesi saticis nevienu normālu francūzi. 11. klasē angļu valodā viņi aizpilda darba lapas, kur ir jautājumi kā
-what's your name
-how old are you?
-what colour is your hair?
un vēl arī mēs mācījāmies par maiklu džeksonu.

tad man bija triju stundu pārtraukums. no 10.00-13.00. šo laiku izmantoju lietderīgi, aizstaigājot līdz otram pilsētas galam uz mediatēku. gribēju pierakstīties, bet izrādās, ka bez kaut kādiem oficiāliem dokumentiem, ka es dzīvoju un mācos šeit, tas nav iespējams. un pusstundu tā francūziete man to skaidroja, domādama, ka es neko nesaprotu, lai gan es sapratu jau pēc otrās no visām miljards reizēm, kuras viņa man skaidroja, ka pa brīvu es nevaru pierakstīties, ja man nav to dokumentu. es piedāvāju maksāt kā normāla ne-valanciete, bet, nēee, kādēļ, ja es varu iziet cauri mēnešu garai birokrātijai un dabūt to jobeno karti pa brīvu?!

pēc tā bija manas dienas trešā stunda- mathématiques. matemātikas skolotāja ir arī mūsu klases audzinātāja un viņa galīgi nav forša. man liekas, ka es palikšu pilnīgi debīla matemātikā pa šo gadu, jo viņi tagad mācās par procentiem! pirms cik gadiem mēs mācījāmies par procentiem?!? ko tur vispār var ilgi mācīt? nu, jā, katrā ziņā aritmētika gan ir sarežģīta, bet tā nav problēma, jo katram skolēnam ir savs zinātniskais kalkulators, ko viņš pielieto lai aprēķinātu 12,3*100/5,2834.

tad bija vēl viena histoire- géographie, kas atkal bija forša. mācāmies par industriālo revolūciju. es pat mazliet kaut ko saprotu.

tad français, kas būtībā ir tikai franču literatūra. man pēc tam bija vēl viena papildus stunda pie franču valodas skolotājas, jo viņa piedāvāja. forši, ka viņa man iedeva lasīt franciski četras lugas. no 19 gs. es sāku lasīt, es stundu tulkoju vienu lappusi. STUNDU! āaa! tik drausmīgi.

jauki gan, ka es dabūju dažādus papīrus un mapītes saviem pierakstiem no marie, tagad varēšu rakstīties kā īsta francūziete!
salut!



1 comment:

  1. šodien tev vēstuli nerakstīšu, jo amn nav naudas markām, jo es nopirku cigaretes, laikam pirmdien aizrakstīšu :)

    ahhh, man tik ļoti patīk lasīt kā tev tur iet, es iedomājos tevi savā vietā un domāju, ka ap šo laiku es mēģinātu jau iet ar kājām uz Latviju :D

    ReplyDelete