Wednesday, September 9, 2009

diena nr..5 & 6 (pirmie soļi franču izglītības sistēmā.)






es nemāku šeit likt bildes, tā normāli tā, kā
bilde nr.1. francūži mīl šitās dīvainās rūtiņas burtnīcās, parastās rūtiņas ir retums. bet šīs- c'est normale!
bilde nr.2. mana māja [mon maison],
jā, ir ļoti stilīga!
bilde nr.3. laimīgā ieva savā pirmajā skolas dienā
bilde nr.4. manas istabas labais spārns [diemžēl bildes ar manu skapi/istabu nava]
bilde nr.5. manas istabas kreisais spārns.

tātad, jā, vakar bija mana pirmā skolas diena.
iedomājies, ka tu dzīvo lielā jo lielā valstī [es zinu, ka tas ir grūti, bet pacenties!] un tev ir kaut kādu nezināmu iemeslu dēļ jāpārceļas uz citu pilsētu tajā valstī. tajā pilsētā tu nevienu nepazīsti un tev ir jāsāk skola. tā jau ir grūti, bet, kad tu aizej uz to skolu, tu saproti, ka lai gan tev likās, ka tu māki runāt, tu vispār ņihuja nemāki pateikt. nu, jā, tā tas aptuveni arī ir manā gadījumā.

vakar bija ļoti grūti, šodien bija grūti, bet labāk. man gan sāp kakls no runāšanas franciski, jo visulaik ir jāizmanto tas R burtiņš.

ā, un šodien vai vakar laikam bija mans lielais kulturšoks, manuprāt, pirmais, ko esmu tā īsti pašlaik ievērojusi. francūži ļoti kārtīgi veido savus pierakstus. nav tā, kā zanda, kas izlieto vienu kladi visā gadā.
pff, man likās, ka es visu kārtīgi pierakstu, bet viņi lieto dažādas krāsiņas, visu pasvītro ar lineālu un stundas laikā pieraksta 3-4 A4 lapas (!!!!!). Ā, un viņi arī parasti neizmanto burtnīcas [bet, ja izmanto, tad tikai A4 izmēra], bet gan nopērk lielu čupu ar šitādām dīvainām rūtiņu lapām, paņem mazu kaudzīti līdzi uz skolu, pieraksta uz viņām savas super kārtīgās, glītās un izvērstās "piezīmes" un tad saliek tādās mapītēs, kas bija stilīgas trešajā klasē, kur ir kādas septiņas nodaļas, katrai virsū nosaukums. "Mathematique", "Anglais", utt.
c'est normale.

tā jau man vispār vakar bija baigais deprešens un meltdauns, bet šodien es jūtos labi.
mans viesutēvs, benoit, šovakar nebūs mājās, jo viņš brauc pie savas draudzenes uz lionu, tā kā mēs būsim divatā ar marie. skatīsimies vakarā gossip girl (14.septembrī, meitenes, ir jaunā sezona! [tām nūģēm, kas nezināja!])

visu ko gribēju stāstīt un teikt, bet esmu galīgi aizmirsusi.
nu, labi, vēlāk visus pārējos kultūršokus.
ā, un nākamreiz, ja saņemšos, ielikšu arī bildi ar sevi, ko man nobildēja kaut kādām skolas vajadzībām. DRAUSMĪGI!!!
au revoir, mes cheries!

5 comments:

  1. Nekad neesmu tevi redzejusi ti skumju,Ieva.
    Turies,ir gruti atrasties sveshaa valsti ar sveshiem cilvekiem.


    e.

    ReplyDelete
  2. Tava mājā ir awesome.
    un man tas viss liekas skaisti, es saprotu, ka grūti, bet man vienalga liekas, ka tas viss ir fantastiski, kas ar tevi notiek.

    ReplyDelete
  3. nu, sākums bija drausmīgi grūts, kļūst jau biš vieglāk. kaut kā gan jau. sāku kaut ko arī teikt/saprast franciski.
    jūtos kā tāds bēbis, kam visulaik jāskaidro, ko kurš vārdiņš nozīmē, utt. pff.

    ReplyDelete
  4. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa,
    ievā, es vienkārši man liekas savā blogā divreiz dienā ieeju, lai pārbaudītu, kā Tev iet.

    Tev māja ir baigi forša.

    Un mani pieraksti jau otro gadu ir tādi kā frančiem, nu ar lapām un mapītēm. Protams ne tik glīti laikam.


    Es laikam sūtīšu tēv kādu vēstulīti drīzumā. Gaidi.

    Buč buč

    ReplyDelete
  5. ou, annā, man prieks, ka kāds lasa! :)
    gaidu vēstuli.

    ReplyDelete